klik

weirdo me?

My photo
Shah Alam, Selangor, Malaysia
Stop dreaming. Start living. Get everything. And don't look back unless it's a good view.

Thursday, April 12

short-stories-post #14.

Hidup tak selalunya indah. Hidup tak selalunya gembira. Jangan mudah tertipu dengan apa yang kita lihat. See see, intro nak pujangga habis kan? Saja nak emo sikit malam malam ni, sebab tengah emo pun! Hehe.

Ianya adalah perkara biasa bila orang yang kita sayang, sakitkan hati kita. Kadang-kadang, bende sebesar zarah pun akan buat kita sedih atau kecik hati. Well, if that happened to you than I can tell that you love that person. That person can be anyone, either your parents, families, or friend. Even your enemies. Tak salah kan sayang musuh kita. Eh?

One more, orang tak tahu apa yang kita sedang lalui. Mungkin muka nampak happy macam takda masalah, tapi dalam siapa tahu beb? Kau nampak dia gembira, gelak seronok dengan kawan kawan. Tapi ada benda yang kau tak nampak, dia baru lepas menangis sampai bengkak mata. Well, don't judge a book by it's cover. Bukan semua masalah orang nak share dengan awak.

Sometimes, I felt like I'm such a coward. Am I? I don't want to run or avoid myself from reality, but I just can't face it. Life needs sacrifices. Tak salah kalau aku mengalah. Asal kan ada orang lain yang lebih gembira :')

Rakyat Malaysia yang perihatin, marilah kita mendoakan agar semuanya berada dalam keadaan selamat tak kira di mana sahaja kita berada. Ada insan insan di Acheh sana yang masih trauma dengan kejadian Tsunami yang berlaku  pada beberapa tahun yang lepas. Hari ni Tsunami terjadi lagi. Allah menghantar isyarat agar kita terjaga dari lena dan mimpi yang indah.

No comments:

Post a Comment